Olaszországi nyaralás

Nyaraljon Olaszországban!

Mit jelent nekünk egy nyaralás Olaszországban?

Alig várjuk, hogy megérkezzünk Olaszországba, mert mindenki izgatott. Nem is csoda, hiszen nyaralásunkkor sütkérezhetünk a mesés olaszországi tengerparton, hallgathatjuk a tenger halk morajlását, órákon át pihenhetünk, és gyönyörködhetünk a végtelennek tűnő tájban. Sétálhatunk mezítláb, kézen fogva, továbbá kagylókat és csigákat is gyűjtögethetünk a tengerparton a gyerekekkel.

Homokvárat építhetünk a homokban, és "bosszankodhatunk", mert újra és újra elmossa a tenger a várunkat, és betemeti a gondosan megépített alagutat is. Persze a gyerekek ezeket nagyon élvezik, és még nagyobb elánnal kezdenek neki a várépítésnek és az alagútásásnak. Addig mi felnőttek újra megpihenhetünk: elsétálhatunk a közeli tengerparti bárba, ahol kávét, üdítőt és fagyit is vehetünk – mi más eshetne jobban a forróságban, mint a hűsítő!

Olaszországi nyaralásunk alkalmával a közeli hangulatos városkákba, illetve nagyvárosokba is érdemes elutaznunk. Jó hír, hogy Olaszországban egymást érik a középkori hangulatot idéző, valamint életteli teli, ún. új városok, így nem kell messzire mennünk, hogy megtapasztaljuk az olasz életérzést, és a-tól z-ig megismerjük a kultúrát.

Nápoly és Sorrento környéke kiválóan alkalmas az időutazásra, és nem utolsósorban hajókirándulásra is. A kikötőből nemcsak a várost körülvevő kisebb szigetekre látogathatunk el, de úti célul akár Szicíliát is kitűzhetjük. Utóbbi helyszínen a ma is aktívan működő Etnát vehetjük szemügyre, és több színházat, régészeti múzeumot, sőt a palermói Királyi Palotát is.

Az pedig csak természetes, hogyha Olaszországban járunk, akkor a fővárosba, Rómába is feltétlenül el kell látogatnunk. Nemcsak a csodás építészeti látványosságok (például Trevi-kút, Szent Péter bazilika), hanem a számtalan műkincset, szobrot és festményt őrző múzeumok miatt is. Továbbá kihagyhatatlan program az is, hogy ellátogassunk a Pantheonhoz, illetve a Colosseumhoz.

Ha a pezsgés a lételemünk, vagy egyszerűen csak aktív kikapcsolódásra vágyunk, akkor remek célpont lehet
Lido di Jesolo vagy Lignano is Olaszországban. Színvonalas turisztikai szolgáltatásokkal, és újabbnál újabb kulturális programokkal találkozhatunk mindkét helyszínen. Számos üzletbe, étterembe, bárba és egyéb szórakozóhelyre is ellátogathatunk, továbbá Jesolo szállás tekintetében is remek lehetőséget kínál. Nincs ez másként a Lignano-i apartmanokkal sem.

Bibione sem maradhat ki a sorból, ha Olaszországban üdülünk – akár a családdal, kedvesünkkel, barátainkkal, vagy egyedül utazunk. Legyen szó bármelyikről, a Bibione-i szállásokban nem fogunk csalódni. A kikötőből hajókázni, vitorlázni mehetünk, ellátogathatunk a közelben lévő Lignano-ba is, ahol a Punta Verde állatkertben eltölthetünk egy élménydús napot. Sétát tehetünk a helyi világítótoronyhoz, ahová felérve csodás táj tárul majd elénk. Érdemes egy kicsit megpihenni a tetején, és gyönyörködni a naplementében.

Toszkána gazdag kultúrájának egyetlen Olaszországban üdülő család sem tud ellenállni. A templomok és amfiteátrumok mellett több reneszánszkorabeli festményben és szoborban is gyönyörködhetünk. Toszkána kiváló választás, ha sétával és nézelődéssel, a kultúra megismerésével töltenénk el egy-két napot Olaszországban.

Az igazi olasz spagetti

Ne felejtsük ki olaszországi nyaralásunkból a gasztronómiai élvezeteket sem! Bátran üljünk be a legtöbb étterembe – ne csak a turisták által kedvelt vendéglőkbe, hanem a helyiek kedvelt helyeire is. Adjuk át magunkat az igazi, házias olasz ízeknek: csodás fűszerezés, számos tésztafajta, pizzák garmadája!

Olaszországi nyaralásunk ideje alatt mindenképpen látogassunk el egy piacra is! Kóstoljuk meg az ott kapható házi sajtokat és sonkákat! Nézzünk körül a kelmék, parfümök, textiláruk között, és alkudjunk bátran, ha valami megtetszik ezek közül! Számos saját részre vásárolt, illetve ajándékba szánt kinccsel térhetünk haza a piaclátogatásról.

Amikor azt hinnénk, hogy már mindennel találkoztunk, rájövünk, hogy az egyes olasz tartományoknak és megyéknek megvannak a maga sajátosságai mind étel, bor és ünnep tekintetében. Így bármelyik úti cél mellett döntünk, garantáltan felejthetetlen élményben, és egyúttal nyaralásban lesz részünk.

Mindig hamar véget ér olaszországi nyaralásunk. A visszaúton már a következő évi olaszországi üdülésen gondolkodunk. De ez így van jól. Azoknak a természeti csodáknak, látványosságoknak és nevezetességeknek senki nem tud ellenállni. Nyaraljanak Önök is évről-évre, mindig más olaszországi tengerparton! Ismerkedjenek meg az olasz kultúrával, történelemmel - hiszen az élet túl rövid ahhoz, hogy ne legyünk egy kicsit olaszok!

Ha kitűzte már a konkrét úti célt, de nem talált megfelelő, kényelmes pihenést garantáló szálláshelyet, akkor tekintse meg olaszországi apartmanjainkat, és válogasson köztük kedvére!

További hasznos információkért pedig nézze meg az olaszországi desztinációikat is!